گالری ما

اطلاعات تماس

سبک مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی و اوایل قرن بیستم به طراحی دکوراسیون داخلی راه پیدا کرد. دکوراسیون داخلی مدرن آمیخته ای از طراحی ساده به همراه بکارگیری عناصری مدرن است که در نهایت، فضایی را ایجاد می کنند که احساس آرامش را در وجود افراد حاضر در آن محیط ایجاد می کند. ویژگی های اصلی سبک مدرن مواردی نظیر استفاده از المان های خاص نظیر رنگ های سرد، وجود تزئینات ساده، ایجاد طرح های هندسی بر پایه خطوط زاویه دار و مستقیم، استفاده نورپردازی های خاص و اغلب طبیعی و بکارگیری متریال های مختلف مانند شیشه، فلزات و چوب است.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن

اصلی ترین ویژگی سبک مدرن در طراحی دکوراسیون، انتخاب رنگ های سرد و خنثی به جای رنگ های گرم است. رنگ های خاکستری، مشکی و سفید در ترکیب با رنگ های آبی و کرم، پایه و زمینه اصلی در طراحی المان های محیط در سبک مدرن هستند. در کنار این رنگ بندی، خطوط مستقیم و زاویه دار نیز، جایگاه ویژه ای در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن دارند. اشکال هندسی ایجاد شده توسط این خطوط، در برخی از موارد با منحنی و نیم دایره ترکیب می شوند تا طرح هایی جدید و منحصر به فرد را ایجاد کنند. در سبک مدرن، نورپردازی محیط ملایم تر از سبک کلاسیک است و ترکیب این نورپردازی با رنگ های روشن به کار رفته در طراحی فضا، در ایجاد محیطی آرام و ساده تاثیر زیادی دارد.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن

خصوصیت المان ها در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی محیط به سبک مدرن، دارای ویژگی های منحصر به فردی است که این سبک را در جایگاه ویژه ای برای طرفداران معماری امروزی قرار می دهد. ویژگی هایی از قبیل:

بکارگیری رنگ های روشن و خنثی در سبک مدرن

هدف اصلی از طراحی محیط به سبک مدرن، ایجاد فضایی آرام و ساده است. از این رو، رنگ های خنثی، سرد و روشن مانند سفید، مشکی، آبی، کرم و خاکستری در این سبک از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. این رنگ ها گاهی به صورت تک رنگ و ساده و گاهی در ترکیب با یکدیگر یا رنگ های گرم به کار گرفته می شوند تا آرامش مورد نظر در این سبک ایجاد شود. در دکوراسیون داخلی مدرن، تمام المان های محیط با هارمونی های مختلفی از رنگ های روشن و خنثی انتخاب می شوند تا یکدستی و هماهنگی کلی بین اجزای مختلف محیط ایجاد شوند.

استفاده از مبلمان ساده اما شیک

در سبک مدرن، مبلمان شلوغ، سلطنتی و پر زرق و برق جایی ندارند و به جای آن، از مبلمان ساده و اغلب تک رنگ که فاقد نقش و طرح خاصی بر روی بدنه باشند؛ استفاده می شود. این مبلمان اغلب از جنس چوب یا فلزات براق هستند و طراحی آنها به گونه ای است که سادگی محیط را بیشتر نمایش دهد. در نظر گرفتن اصل سادگی در سبک مدرن، شامل سرویس خواب هم می شود و این المان نیز مانند مبلمان، باید طراحی ساده ای داشته باشد.

کفپوش های سنگی، سرامیکی و چوبی

در دکوراسیون داخلی مدرن، کفپوش خانه از متریال سنگ، سرامیک یا چوب (پارکت) ساخته می شود. بر اساس نظر طراح و سلیقه افراد، این کف پوش ها می توانند با فرش های کوچک پوشانده شوند یا اینکه از هیچ پوشش خاصی بر روی آنها استفاده نشود. سادگی و کوچک بودن فرش های مناسب کف در سبک مدرن، یکی از اصلی ترین تفاوت های این سبک با سبک کلاسیک است؛ به طوری که در سبک مدرن، استفاده از فرش های پر نقش و شلوغ با رنگ های تند مرسوم نیست.

نورپردازی ملایم و سبک

در سبک مدرن، نورپردازی محیط تا حد امکان با استفاده از نور طبیعی انجام می شود و به همین خاطر، طراحی پنجره ها و درب های بزرگ در این سبک طراحی، اهمیت زیادی دارد؛ البته این موضوع به این معنی نیست که نورپردازی مصنوعی در سبک مدرن جایگاهی ندارد. در دکوراسیون داخلی مدرن، می توان از نورپردازی هوشمند یا ساده با ترکیبی از سیستم روشنایی LED در دیوارها و سقف استفاده کرد.

استفاده از پرده های نازک و ساده

در دکوراسیون داخلی مدرن، تمرکز اصلی طراح بر روی استفاده از نور طبیعی در محیط است و از این رو، تا حد امکان پنجره ها و درب ها با پرده های نازک و ساده که توانایی عبور نور داشته باشند؛ پوشانده می شوند.

بکارگیری کمدها و کشوهای مخفی

در سبک مدرن، به جای استفاده از کمدها و کشوهای متعددی که در دید مخاطب هستند؛ از کمدها و کابینت های مخفی استفاده می شود. بکارگیری این المان ها، علاوه بر زیباتر شدن فضای داخلی و جلوگیری از شلوغ شدن فضا، امکان نصب کمدهای بیشتری که اغلب به صورت توکار طراحی می شوند را فراهم می کند و نگرانی خاصی از بابت کمبود جا برای طراحی کمدها و کابینت های مورد نیاز وجود ندارد.

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

تزیینات مدرن

در دکوراسیون داخلی سبک مدرن، از تابلوهای هنری، مجسمه های مدرن و حتی تزئیناتی که توسط سیستم های روشنایی ایجاد می شوند برای افزایش جذابیت محیط استفاده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان به سبک مدرن، شیک و امروزی

تیم طراحان گروه معماری آرچین، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی انواع ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی را با بهره مندی از جدیدترین متدهای طراحی سبک مدرن و بهترین متریال ارائه می دهد تا مناسب ترین طراحی در این سبک برای فضای مورد نظر شما انجام شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی منزل، اداره یا هر فضای دلخواه خود به سبک مدرن با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *