گالری ما

اطلاعات تماس

سبک مدرن در طراحی آپارتمان علاوه بر زیبایی و امروزی بودن، امکان استفاده از تکنولوژی های جدید و هوشمند کردن ساختمان را فراهم می کند. طراحی آپارتمان مدرن، تلفیقی از سادگی در کنار مدرنیته است. در این سبک، تمرکز اصلی بر روی ساخت فضایی آرام و به دور از شلوغی و المان های غیرضروری است و برای رسیدن به این هدف، از رنگ های سرد و خنثی در کنار المان هایی با طراحی خاص و متشکل از خطوط مستقیم و زاویه دار و اشکال هندسی مانند مستطیل، دایره و بیضی استفاده می شود.

ویژگی های سبک مدرن در طراحی آپارتمان

اولین و مهمترین ویژگی منحصر به فرد سبک مدرن، استفاده از رنگ های سرد و خنثی در تمام بخش های فضای داخلی و بیرونی ساختمان است. در کنار بکارگیری این رنگ بندی، متریال های مختلفی مانند شیشه، فلزات براق، چوب و الیاف طبیعی به همراه بتن اکسپوز، نقش موثری در ساخت نمایی جذاب در طراحی آپارتمان و دکوراسیون مدرن آن دارد.

نورپردازی نما و دکوراسیون داخلی آپارتمان های طراحی شده به سبک مدرن، ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی است؛ اما در اغلب موارد، به دلیل استفاده از شیشه در طراحی نمای بیرونی آپارتمان های مدرن، اولویت اول با استفاده از نور طبیعی خورشید است.

دیوارها در طراحی آپارتمان مدرن، به ساده ترین شکل اما در عین حال، جذاب و خاص طراحی می شوند. این سادگی معمولا با تکیه بر روی استفاده از خطوط تیز، مستقیم و استفاده از المان هایی است که تجربه بصری بهتری را به مخاطب منتقل کنند.  

ویژگی های طراحی آپارتمان مدرن

ویژگی المان های مختلف در طراحی نمای آپارتمان مدرن

هر یک از بخش های مختلف نمای ساختمان در طراحی به سبک مدرن، دارای ویژگی هایی است که سازه های ساخته شده در این سبک را از سایر سبک های دیگر متمایز می کند. این ویژگی ها عبارتند از:

طراحی کلی نمای ساختمان

برخلاف سبک کلاسیک، بخش نمای ساختمان در طراحی آپارتمان مدرن، ترکیبی از متریال های مختلف از جمله سنگ، شیشه کرتین وال، سیمان، کامپوزیت، چوب، مونولیت، سرامیک، فایبرسمنت برد، ترموود، آجر و HPL است. در طراحی این بخش از ساختمان، خطوط مستقیم و طرح های مدرن ساده یا پیچیده بخش اصلی نما را تشکیل می دهند. استفاده از گیاهان برای پوشش دهی بخشی از نمای ساختمان، در طراحی آپارتمان مدرن در مقایسه با سازه های مدرن تجاری، محبوبیت بیشتری دارد.

ویژگی های طراحی نما مدرن

طراحی ورودی ساختمان

ارتفاع بخش ورودی و لابی آپارتمان در سبک مدرن، تقریبا مشابه با سبک کلاسیک است و به شکل مرتفع طراحی می شود. این طراحی، تا حد امکان با تکیه بر متریال شیشه و استفاده از مواد دیگری نظیر چوب و بتن اکسپوز پیاده سازی می شود تا علاوه بر ایجاد یک ورودی خاص و زیبا، بیشتری هماهنگی را با سبک مدرن سازه مورد نظر داشته باشد.

طراحی درب و پنجره ها

در سبک مدرن، تمرکز اصلی طراحی بر روی نمایش بیشتر و بهتر بخش های داخلی ساختمان است. این موضوع، نقش موثری در طراحی درب و پنجره های آپارتمان ها دارد به طوری که پنجره ها معمولا با قاب ساده و با ابعاد بزرگ طراحی می شوند و به ندرت در طراحی آنها از خطوط غیر مستقیم استفاده می شود.

طراحی درب و پنجره ها در طراحی نما مدرن آپارتمان

طراحی ورودی پارکینگ

یکی از تفاوت های میان سبک مدرن و کلاسیک در طراحی آپارتمان، تمایل سبک مدرن به طراحی مستقل ورودی پارکینگ نسبت به ورودی اصلی ساختمان است. این موضوع، تا حد زیادی طراحی بخش ورودی پارکینگ را در این سبک ساده تر می کند به طوری که در طراحی آپارتمان کلاسیک، پارکینگ معمولا با درب بزرگ و اغلب مجهز به نورپردازی و سیستم کنترل ورود و خروج هوشمند ساخته می شود.

نورپردازی نمای ساختمان مدرن

در طراحی آپارتمان مدرن، سهم قابل توجهی از نمایش شیک و لوکس بودن نمای بیرونی ساختمان بر عهده نورپردازی مناسب این بخش از بنا است. برخلاف سبک کلاسیک، نورپردازی نمای بیرونی آپارتمان های مدرن، ترکیبی از نورپردازی بیرونی و داخل ساختمان است که به ترتیب به کمک چراغ های LED در بخش هایی مانند کنار پنجره ها، بالکن و درب ورودی نصب می شوند و نورپردازی اتاق ها، سالن و بخش های دیگر فضای داخلی آپارتمان ها ایجاد می شود. 

نور پردازی در نما مدرن آپارتمان

طراحی آپارتمان مدرن، لوکس و شیک با بهترین متدهای روز

مهندسان و متخصصان ما در گروه معماری آرچین، پس از بازدید از آپارتمان مورد نظر شما، با بهره گیری از جدیدترین متدهای طراحی روز دنیا، بهترین و مناسب ترین طراحی مدرن، شیک و لوکس را برای بخش نما و داخل آپارتمان مورد نظر شما ارائه خواهند داد. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی آپارتمان مدرن و شیک مطابق با سلیقه خود با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *