گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی رستوران و ایجاد فضایی اختصاصی و خاص، نقش موثری در جذب مشتریان دارد. فضای داخلی رستوران و نمای بیرونی آن، باید در کنار فراهم کردن فضایی دلچسب برای مشتریان و مهمانان حاضر در رستوران و کمک به ایجاد لحظاتی شیرین و به یادماندنی، تناسب و هماهنگی زیادی با هویت برند رستوران داشته باشد. این هماهنگی، اهمیتی زیادی دارد و می تواند باعث متمایز نشان دادن برند مورد نظر از سایر رقبا باشد و فروش رستوران را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

سبک طراحی رستوران

دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان رستوران، می تواند متناسب با نوع منو رستوران یا سلیقه مشتری، در سبک های کلاسیک، مدرن یا سنتی طراحی شود. در هر سبک، بخش های مختلف رستوران شامل سالن سرو غذا، بخش پذیرش، نمای بیرونی ساختمان، میز و صندلی ها و حتی لباس و رفتار پرسنل متفاوت و منحصر به فرد است.

طراحی رستوران کلاسیک

ویژگی اصلی سبک کلاسیک، نمایش تجمل، شکوه و عظمت محیطی است که به این سبک طراحی می شود. رستوران های کلاسیک دارای فضایی هستند که حضور در یک مجلس مهمانی خاص و سلطنتی را به مخاطب القا می کنند. میز و صندلی ها از بین مبلمان کلاسیک و دارای طرح های برجسته، روکش هایی از جنس مخمل و با ترکیب رنگ های گرم و عمدتا طلایی انتخاب می شوند. نورپردازی محیط رستوران کلاسیک بیشتر به وسیله لوسترهای بزرگ و مجلل انجام می شود که در کنار انتخاب رنگ بندی گرم، روشن و در ترکیب با رنگ طلایی در بخش های مختلف مانند کف، دیوارها و سقف، فضایی مجلل و خاص را ایجاد می کند.

طراحی رستوران کلاسیک

طراحی رستوران مدرن

در سبک مدرن برخلاف سبک کلاسیک، تمرکز اصلی طراحی بر روی ایجاد محیطی ساده و آرامش بخش است. در طراحی رستوران به سبک کلاسیک، مبلمان عمدتا از جنس چوب ساده هستند. رنگ بندی این مبلمان هماهنگ با رنگ دیوارها، کفپوش و سقف است و از بین رنگ های سرد و خنثی انتخاب می شود تا آرامش مورد نظر را در محیط ایجاد کند. نورپردازی در رستوران های مدرن، ترکیبی از نورهای مصنوعی و طبیعی است. نورپردازی مصنوعی در این محیط، معمولا به شکل سراسری و ملایم با کمک چراغ های LED یا چراغ های معمولی کم نور ایجاد می شود.

طراحی رستوران سنتی

اگر منو رستوران ترکیبی از غذاهای سنتی و محلی باشد، طراحی رستوران به سبک سنتی نسبت به سبک های کلاسیک یا مدرن، تاثیر بیشتری در جذب مشتریان دارد. استفاده از تخت های سنتی برای نشستن افراد در کنار میز و صندلی های ساده، تزئینات خاص، استفاده از نمادها و المان های محلی مانند شیشه های رنگی و طرح های مشبک، طراحی نقاشی های محلی یا نصب تابلوهای حاوی طرح های سنتی بر روی دیوارها و حتی انتخاب لباس های خاص برای پرسنل، از جمله ویژگی های سبک سنتی در طراحی انواع رستوران هستند.

طراحی رستوران کلاسیک

نکات مهم در طراحی رستوران

در طراحی انواع رستوران، فارغ از این موضوع که سبک طراحی به شکل کلاسیک، مدرن یا سنتی باشد؛ لازم است تا موارد و نکات مهمی که در واقع، خصوصیت بخش های مختلف رستوران هستند؛ از سوی تیم طراحی و مشتریان گرامی در نظر گرفته شود. این موارد عبارتند از:

طراحی رستوران کلاسیک

هماهنگی طراحی با هویت برند

یکی از اهداف اصلی طراحی اختصاصی برای یک رستوران، متمایز کردن برند رستوران از سایر رقبا به منظور جذب مشتریان بیشتر است. از این رو، تمام بخش های رستوران باید به گونه ای طراحی شوند که با هویت برند (نام برند، لوگو برند، رنگ بندی انحصاری برند و شعار برند) هماهنگی داشته باشند.

رنگ بندی رستوران

انتخاب رنگ برای طراحی دیوارها، کفپوش، سقف، بخش ورودی رستوران، میز و صندلی ها و حتی لباس پرسنل، باید با هویت برند و سبک طراحی رستوران (کلاسیک، مدرن یا سنتی) هماهنگ باشد.  

طراحی رستوران کلاسیک

نورپردازی محیط

بخش ورودی رستوران، اولین قسمتی است که مشتریان از یک رستوران می بینیند و نقش موثری در تصمیم آنها برای ورود به فضای رستوران دارد. در این بخش، نورپردازی باید با تمرکز بر روی نمایش تابلو اصلی و نام رستوران و در کنار آن، نمایش دادن بخشی از فضای رستوران یا قسمت پذیرش باشد. در فضای داخلی رستوران نیز، نورپردازی باید به شکل ملایم و بدون ایجاد نور مستقیم آزاردهنده برای مشتریان انجام شود تا اختلالی در آرامش محیط داخلی رستوران ایجاد نشود.

کفپوش و دیوارهای رستوران

بخش کفپوش در طراحی رستوران باید با در نظر گرفتن رفت و آمدهای مکرر افراد طراحی شود تا علاوه بر امکان شستشوی مداوم، سر و صدای زیادی در اثر عبور و مرور مشتریان ایجاد نکند. در طراحی رستوران، در اغلب موارد از سرامیک های طرح دار یا سنگ های خاص برای پوشش کف سالن اصلی استفاده می شود.

طراحی بخش پذیرش، مدیریت، آشپزخانه و سرویس بهداشتی

بخش آشپزخانه در طراحی رستوران باید از دید سالن اصلی مخفی بماند. این موضوع علاوه بر حفظ آرامش سالن، مانع از ورود بوهای مختلف در هنگام طبخ یا آماده سازی غذا به فضای سالن اصلی می شود. بخش سرویس بهداشتی نیز، باید تا حد امکان به صورت تفکیک شده و دارای فضای مناسب باشد تا در صورت شلوغ بودن رستوران، مشکل خاصی را برای مشتریان ایجاد نکند.

بخش آشپزخانه در طراحی رستوران باید از دید سالن اصلی مخفی بماند. این موضوع علاوه بر حفظ آرامش سالن، مانع از ورود بوهای مختلف در هنگام طبخ یا آماده سازی غذا به فضای سالن اصلی می شود. بخش سرویس بهداشتی نیز، باید تا حد امکان به صورت تفکیک شده و دارای فضای مناسب باشد تا در صورت شلوغ بودن رستوران، مشکل خاصی را برای مشتریان ایجاد نکند.

طراحی رستوران کلاسیک

طراحی انواع رستوران های کلاسیک، مدرن و سنتی با بهترین دیزاین و متریال

گروه معماری آرچین با بهره مندی از دانش و توان تخصصی تیم طراحی و مهندسی و استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا، خدمات طراحی انواع رستوران با سبک های کلاسیک، سنتی و مدرن را با دیزاین شیک، لاکچری و خاص انجام می دهد. شما می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی رستوران های سنتی، کلاسیک یا مدرن، با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *